Lagu

Wednesday, 6 June 2012

~ cinta v-log ~



wujudkaa V-log tu ??? apa2pown post kali nie bukan aku nak siasat tentang KEWUJUDAN V-log tuuu k..

sapa yang tengok citaa tuu ?? hari rabu - 06 jun 12 - 8.30 mlm :) mmg best lahh citaa tuu .. 

tambah2 ada ALIFF AZIZ dgn WAWA tuuu..dah la hensem n cun <3 .. 
mula2 tngok citaa tuu ingt tak best..nasib baiklahhh tak tutup tv.. pertengahan cita tuu best gilaaa kod :) 

sampai tersenyum sorang2 :D










* soundtrack CINTA V-LOG :)

Saturday, 3 September 2011

ANGGUN DI MATA ALLAH : SEBUAH KECANTIKAN SEJATI
Kecantikan terdiri dari 2 jenis; kecantikan lahir dan kecantikan batin.
Kecantikan batin (inner beauty) adalah kecantikan yang dicari kerana essensinya, seperti kecantikan ilmu, akal fikiran, dan kesucian diri. Kecantikan batin inilah yang merupakan titik pandang Allah pada diri hamba-hamba-Nya.
Sebagaimana yang disebutkan dalam sebuah hadis:

"Sesungguhnya Allah tidak melihat pada rupa dan postur tubuh kalian. Akan tetapi, Allah melihat pada hati kalian." (HR. Muslim).

Sebenarnya kita semua adalah makhluk ciptaan-Nya yang paling sempurna dan cantik di muka bumi ini. Allah telah menentukan sesuatu sifat dalam diri kita adalah yang terbaik. Hanya mata kita sahaja yang diselaputi dengan nafsu yang tidak dapat melihat kebaikan yang ada pada sesuatu kejadian.
Mengapa sukar bagi kita untuk redha kepada kejadian Allah? Bukankah periuk orang lain sentiasa putih daripada apa yang kita ada? Kita sentiasa melihat apa yang ada pada orang lain itu jauh lebih baik daripada apa yang kita miliki.
Sedangkan nabi Muhammad S.A.W sendiri telah menasihatkan kita agar melihat orang yang kurang bernasib baik. Jangan melihat orang yang lebih bertuah kerana itu akan membuatkan kita tidak bersyukur. Dan itulah masalahnya pada diri kita. Kita sentiasa mengejar yang sempurna dalam kehidupan seharian. Sentiasa mahukan yang lebih bagus daripada orang lain.
Kita ada biduk, tetapi dalam masa yang sama berkehendakkan serempu pula. Tidak terkecuali dengan saya. Siapa yang tidak suka mendengar pujian melangit kerana cantik, bukan?
Ketika zaman bersekolah, semuanya kena bersaing atau sekurang-kurangnya sama dengan kawan-kawan. Pakai baju ketat, seluar sendat, dari tudung sehinggalah kepada kasut, kalau boleh semua mengikut peredaran fesyen. Pendek kata melaram berlebihan. Cuba bayangkan betapa banyak dosa yang terpaksa saya tanggung semata-mata untuk kelihatan trendy seperti itu? Syukurlah kesedaran datang sebelum lebih banyak dosa terkumpul.
Sekarang ini nak pergi mana pun, satu yang sentiasa perlu tanamkan dalam kepala adalah "bersederhana dalam berfesyen". Cukup dengan hanya menempel "wudhu'" di wajah, bertudung dan tidak memakai pakaian ketat yang menonjolkan bentuk badan.
Untuk itu, mari kita belajarlah untuk berkata Alhamdulillah dengan apa yang ada pada diri kita. Sedarlah, kecantikan bukan terletak pada secantik mana fizikal kita dilihat oleh mata orang lain, atau 'setrendy' mana pakaian yang telah membaluti tubuh masing-masing. Tetapi secantik mana kita di mata Allah

!! kEra bOyz !!

ad sOrang bUdak nma dya NOR ASHIRI ! na kta baekk ?? errmm .. bOle lah baek lah skit dri aq (:
HAHA ! msa first knal .. mstilah at FB mna lgy ... ingt an dy neh pmalU ... sbb msa chat nmpak bbenOr sfat pmalUnya .. bla da bbUlan knal .. mcm2 pngai dy .. 
mrajOk kalah bbUdak .. beleter kalah org tUa .. 
tpi bgUs lah dy sUka amek brat ( ^ ___ ^ ) ! 
klaU mrajOk tUh brjam lah jUgak na pjUk .. !! 
HAHA ! ad lgy sfat 'PELIIIK' kEra bOyz neh !! 
MUDAH PENGSAN !! 
klaU na ckp nan dy jgn ckp bnda yg rOmntIk .. sbb krang dy pengsan :D .. 
sfat yg aq agak geram nan dy .. sUka pnggil org bsUk !!!!!!!!! =,=
ermm .. dy neh seOrang ~BANKER~ tpi KDEKUT na mmpoooss !!! mnx dwet raya pOWn tanak bgy ktanya .. dy CLEANER ja kt bank Tuh .. haha ! first time tngOk CLEANER pkai kmeja !
 
hUUrmm ap2 pOwn .. happy sngat2 dpt knal awk  :))))


 !! asshiri !!